zaterdag 15 januari 2011

Precious waste












































Ik heb een hele stapel van die onafgemaakte projecten liggen. Ik blijf erbij: "Ik heb een teveel aan inspiratie". Eén van die projecten is: nieuwe producten maken van plastic tassen. Ik heb een hele bak vol liggen en dat is maar goed ook, nu er (gelukkig) eindelijk sprake is om de plastic tassen in de winkels te beperken/te laten verdwijnen. 
Ik verbaas me echt regelmatig over het automatisme waarmee je plastic tas meekrijgt. Het verwerken van plastic tot nieuwe producten is natuurlijk niet nieuw. Maar hoe Michelle Baggerman de plastic tassen verwerkt tot dun garen en daar weer nieuwe stof van heeft geweven, is toch wel een bijzondere en mooie toepassing. Ze stond ermee op de DutchDesignWeek 201 en dingde mee voor de doen-materiaalprijs   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...